Cinta Itu Indah Bila Berwarna

 

Cinta Tak indah bila tiada Pewarna

Cinta Tak Akan Sedap Di Rasa

Bila Cinta Tiada bumbu Penyedap Rasa

Cinta Harus Larut Dalam Hanyutan

Derasnya Air Sungai Cinta Yang Mengalir


Ku tulis Kata Cinta Di Secarik Kertas polos

Putih Bersih Dan tiada noda

ku Beri Noda tinta Agar Nampak Berwarna

Yang Terurai Kata kata Cinta

Merangkai kata indahnya Cinta

Buat Lembaran Polos Menjadi Warna

Akan Kisah Cerita Cinta Yang Telah Tergoreskan

Di Benak Dan Di Dada Betapa Cinta Itu indah Bila Berwarna


Aku Tak ingin Salah Kata

Buat Cinta Tak Sedap Bila Di Satukan Kata

Baiklah kita Satukan Kata

Agar Nampak Indah Di Pandang

Tentang Hal Perpaduan Kata Kata Cinta


Yang Terurai Dan terangkai

Antara Aku Dan Kamu

Bagian Yang Hilang Dari Lembaran Kertas kosong

 

Noda tinta Cerita Kata Cinta

Biarkan Ku merangkainya

Biar Kan ku Jadikan Buku Catatan kisah Cerita Cinta

Antara Aku Dan Kamu


Bandar Lampung,02 Oktober 2016

Terimakasih,Salam Sejahtera Dari Apri Penulis Yang Lain

No comments:

Post a Comment

Informations From: Omnipoten

Featured post

Melihat Melalui Mata yang Berbeda

Melihat Melalui Mata yang Berbeda Aku melihat melalui matamu. Dan ketika saya melakukannya, dunia semuanya biru, ungu dan hijau. Warnanya s...